/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Adaptive Technologies

Sabine Graf, Kinshuk
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Adaptive learning technologies provide an environment that intelligently adjusts to a ­learner´s needs by presenting suitable information, instructional materials, feedback and recommendations based on one´s unique individual characteristics and situation. This chapter first focuses on the concept of adaptivity based on four types of learner differences that can be used by adaptive technologies: learning styles, cognitive abilities, affective states and the current learning context/situation. In order to provide adaptivity, the characteristics of learners need to be known first. Therefore, this chapter discusses methods for identifying learners´ individual differences as well as how the information about these individual ­differences can be used to provide learners with adaptive learning experiences. Furthermore, the chapter demonstrates how adaptivity can be provided in different settings, focusing on both desktop-based learning and mobile/pervasive/ubiquitous learning. Finally, open issues in adaptive technologies are discussed and future research directions are identified.
Von Sabine Graf, Kinshuk im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Adaptive Technologies

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
machine learning

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Adaptive Technologies: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 237 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 11
Webzugriffe auf dieses Kapitel 121131211111
201520162017