/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Situated Learning in Virtual Worlds and Immersive Simulations

Lisa Dawley, Chris Dede
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Virtual worlds and immersive simulations are designed to create a compelling, ­collaborative, and participatory experience for the user, and often contain a variety of features not possible in the real world to enhance users´ engagement and learning. Over the past several years, an increasing number of immersive virtual environment experiences have become available for both educational and entertainment purposes. Participants in entertainment experiences now number hundreds of millions, yet adoption in educational settings has been limited thus far. In this chapter, we review examples of virtual worlds and immersive simulations that are designed, or adapted, to support situated learning experiences, analyze their use for a variety of educational purposes, explore theoretical foundations, identify learning affordances and limitations, and examine instructional design considerations.
Von Lisa Dawley, Chris Dede im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Situated Learning in Virtual Worlds and Immersive Simulations

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Lernenlearning, Simulation, situated learning / situated cognitionsituated learning

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Situated Learning in Virtual Worlds and Immersive Simulations: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 581 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 4
Webzugriffe auf dieses Kapitel 12111231212
201520162017