/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Technology-Based Instructional Design

Evolution and Major Trends
Gilbert Paquette
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter surveys ICT-based tools and methods that support instructional designers in planning the delivery of learning systems. This field has evolved since the 1970 through several paradigms: authoring tools, expert systems and intelligent tutoring systems, automated and guided instructional design, knowledge-based design methods, eLearning standards and social/cognitive Web environments. Examples will be given to illustrate each paradigm and the major trends will be uncovered. ICT has evolved rapidly, enabling new approaches to emerge, helping more people to design learning environments and building learning design repositories. More and more people are learning on the Web, using learning portals, information pages and interacting with other people, but still with insufficient educational support. New challenges make this field an exciting and blooming research area that has a bright future.
Von Gilbert Paquette im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Technology-Based Instructional Design

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Technology-Based Instructional Design: Evolution and Major Trends: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 584 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 1112111112
201520162017