/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Policies Governing Educational Technology Practice and Research

Phillip Harris, Donovan R. Walling
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The purpose of this chapter is initially to examine the nature and characteristics of US federal policy regarding uses of technology for instruction in public elementary and secondary education. As a centering document the authors use Transforming American Education: Learning Powered by Technology, the US National Educational Technology Plan 2010, issued November 9, 2010. Subsequently they use this examination to frame a discussion of policy and technology from an international perspective. A key question concerns the multiple roles of research. Thus, the authors broadly survey US federal policy on educational technology and support for research on such technology as identified in policy. This discussion is then extended to sample international viewpoints on policy, research, and practice in various nations. Included in this discussion is consideration of English as the de facto language of technology and how English dominance affects teaching and learning.
Von Phillip Harris, Donovan R. Walling im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Policies Governing Educational Technology Practice and Research

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Policies Governing Educational Technology Practice and Research: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 402 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 111111141123122
201520162017