/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Cognitive Task Analysis for Expert-Based Instruction in Healthcare

Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter presents an overview of the rationale and evidence for the use of cognitive task analysis (CTA) in healthcare including the following: It presents a brief history and definition of CTA, the reason it is being adopted for healthcare education, evidence for its learning benefits when used in evidence-based instructional design and medical simulators, an example of how one of the evidence-based CTA methods was implemented in healthcare, and suggestions for future research. The point is made that when evidence-based CTA methods are used, learning from CTA-based healthcare instruction increases an average of 45 % when compared with current task analysis methods.

Von Richard E. Clark im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Cognitive Task Analysis for Expert-Based Instruction in Healthcare

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Cognitive Task Analysis for Expert-Based Instruction in Healthcare: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 516 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 6114
201520162017