/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Scaffolding

Definition, Current Debates, and Future Directions
Brian R. Belland
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Instructional scaffolding can be defined as support provided by a teacher/parent, peer, or a computer- or a paper-based tool that allows students to meaningfully participate in and gain skill at a task that they would be unable to complete unaided. The metaphor of scaffolding has been applied to instruction in contexts ranging from literacy education to science education, and among individuals ranging from infants to graduate students. In this chapter, scaffolding is defined and its theoretical backing is explored. Then scaffolding strategies and examples are explored. Trends, findings, and implications of current empirical research are presented and discussed. Current debates in the scaffolding literature are explored, including whether (a) scaffolding needs to be based on dynamic assessment and fading, and (b) domain-specific knowledge needs to be embedded in scaffolding. Finally, future research directions are outlined, including transfer of responsibility, the interaction between teacher scaffolding and computer-based scaffolding, and other scaffolding aspects.
Von Brian R. Belland im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Scaffolding

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Scaffolding: Definition, Current Debates, and Future Directions: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 322 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 21112121
201520162017