/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Data-Driven Decision Making in the K-12 Classroom

Trent E. Kaufman, Charles R. Graham, Anthony G. Picciano, J. Aaron Popham, David A. Wiley
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Research on Educational Communications and TechnologyDuring the past decade, data-driven decision making (DDDM) has been at the forefront of many discussions on how to improve public education in the USA. Professions such as medicine, business, politics, engineering, etc. have embraced a data culture and built tools to systematically collect and facilitate analysis of performance data, resulting in dramatic performance improvements. Every day the public depends on companies like Google that collect and aggregate data in ways that help us make decisions about everything from online purchases, to stock investments, to candidate selection. This chapter introduces current research undertaken to bring comparable advantages to education, with the goal of helping classroom- and school-level stakeholders incorporate DDDM as integral to their work. The chapter outlines several different theoretical perspectives currently applied to the DDDM challenge, including the lenses of cultural change, assessment, implementation/adoption, and technology. The bulk of the chapter focuses on research related to models of successful local DDDM implementation, including the design of technological tools and processes to facilitate collection and analysis of actionable data in ways previously not possible. The chapter concludes with implications for research and development that are relevant to those in the fields of instructional technology and learning sciences.
Von Trent E. Kaufman, Charles R. Graham, Anthony G. Picciano, J. Aaron Popham, David A. Wiley im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Data-Driven Decision Making in the K-12 Classroom

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Andreas Breiter, Daniel Light

Begriffe
KB IB clear
Lernenlearning, Politikpolitics, Schuleschool, USA
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Data for School Improvement (Andreas Breiter, Daniel Light) 1, 6, 8, 1, 1, 1, 2, 3, 3, 9, 6, 2 482150

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Kinder, LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Data-Driven Decision Making in the K-12 Classroom: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 331 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.