/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Program and Project Evaluation

Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Educational technology research and development nearly always involves an intervention of some kind aimed at solving a problem or improving a situation pertaining to learning and instruction. Those involved—the stakeholders—naturally want to know whether the problem was solved and/or the extent to which the situation was improved. Attributing any outcomes to the intervention is not as easy as it may appear, as many factors are typically involved, beyond just the technology involved. This chapter describes a holistic approach to educational technology project and program evaluation. The emphasis is on evaluating the entire process from needs assessment through design, development, deployment, and support with particular attention to evaluating every aspect of the process so as to increase the likelihood of successful technology integration. The use of a logic model to organize evaluation as well as research is described.
Von J. Michael Spector im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Program and Project Evaluation

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Evaluationevaluation

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Program and Project Evaluation: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 659 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 2
Webzugriffe auf dieses Kapitel 1113112
201520162017