/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Game Design as a context for Learning in Cultural Institutions

Nikoleta Yiannoutsou, Nikolaos Avouris
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 165 bis 177), 2014   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In this chapter we analyse two different trends that have informed technology for learning in cultural institutions during recent years: (1) one more established trend supporting the information consumption metaphor, and (2) the recently emerging trend that invites visitors to participate in the process of culture creation. We then discuss game design as an example of participatory activity and we identify its learning dimensions. In particular, we elaborate on the role of technology in providing a scaffold that can help museum audience to construct games which can function as 'public artefacts” and can be added to the museum´s assets, enhancing audience engagement and community building.
Von Nikoleta Yiannoutsou, Nikolaos Avouris im Buch Research on e-Learning and ICT in Education (2014) im Text Game Design as a context for Learning in Cultural Institutions

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Museumexhibition, Spielgame

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Game Design as a context for Learning in Cultural Institutions: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 310 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 3
Webzugriffe auf dieses Kapitel 96121114113311122
2014201520162017