/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Robotics and Programming Concepts in Early Childhood Education

A Conceptual Framework for Designing Educational Scenarios
Anastasia Misirli, Vassilis Komis
Publikationsdatum:
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 99 bis 118), 2014   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter addresses the teaching of programming through robotics in early childhood education. It discusses the integration of education robotics principles and algorithmic and programming concepts in order to conceive, design and evaluate educational scenarios (didactic sequences). It then proposes a conceptual framework for designing educational scenarios that integrate programmable toys as a guide to teaching programming concepts. A descriptive analysis of the implementation of educational scenarios by in-service early childhood teachers in typical classrooms covers methodological issues emerging from this framework. Furthermore, it provides research results to encompass the conception and designing of educational scenarios in early childhood educational contexts concerning robotics.
Von Anastasia Misirli, Vassilis Komis im Buch Research on e-Learning and ICT in Education im Text Robotics and Programming Concepts in Early Childhood Education (2014)

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Marina Umaschi Bers, Vassilis Komis, Anastasia Misirli, Seymour Papert, Lew Semjonowitsch Vygotsky

Begriffe
KB IB clear
Algorithmusalgorithm, Bee-Bot, Educational RoboterEducational Roboter, LEGO Mindstorms, Lego WeDo, Lernenlearning, LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language), Pro-Bot, Programmierenprogramming, Roboterrobot, Technologietechnology
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 5, 4, 7, 11, 5, 4, 5, 3, 17, 4, 8, 1213718121367
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 10, 4, 6, 12, 11, 14, 16, 6, 24, 6, 17, 3420045344582
2007   Blocks to Robots (Marina Umaschi Bers) 2, 1, 3, 4, 3, 6, 4, 1, 5, 1, 2, 66266238
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2011    Robotique pédagogique et concepts préliminaires de la programmation à l’école maternelle (Vassilis Komis, Anastasia Misirli) 1, 5, 3, 1, 1, 4, 1, 1, 2, 1, 3, 426458

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 21
Webzugriffe auf dieses Kapitel 4445113225113111111221216
2014201520162017