/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Educational Games for Teaching Computer Programming

Christos Malliarakis, Maya Satratzemi, Stelios Xinogalos
Publikationsdatum:
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 87 bis 98), 2014 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Research on e-Learning and ICT in EducationTeaching and learning computer programming presents teachers and students respectively with many challenges, especially when taught with the 'traditional” approach. Several alternative teaching approaches were proposed the previous years, but they seem not to fulfil successfully the needs of the twenty-first century students. Students nowadays are raised in a digital world and they learn and react differently. Students start to use computers before they first attend formal education, while computer games have become a part of their everyday life. A growing number of teachers/researchers propose the incorporation of educational games (or serious games) in the teaching of computer programming with the aim of reinforcing instinctive motivation through challenging students, piquing their curiosity and providing them with a sense of control and imagination. This paper aims to review the functionalities that should be supported by educational games in general and the extent to which these functionalities are supported by educational games for computer programming. The comparative analysis of several educational games for programming demonstrates that the majority of games seem well established, but they teach fairly simple concepts and their actual trials and validations are limited. The paper also discusses the implications of our work for the development of educational games that can fully support the identified features and teach complex programming elements.
Von Christos Malliarakis, Maya Satratzemi, Stelios Xinogalos im Buch Research on e-Learning and ICT in Education im Text Educational Games for Teaching Computer Programming (2014)

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Tiffany Barnes, Amanda Chaffin, Alex Godwin, Eve Powell, Heather Richter, Katie Salen, Eric Zimmerman

Begriffe
KB IB clear
Computerspielecomputer game, Motivationmotivation, Programmierenprogramming, serious gamesserious games
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2003  local  Rules of Play (Katie Salen, Eric Zimmerman) 5, 14, 1, 1, 7, 1, 2, 4, 8, 3, 3, 81168593
2007 ITiCSE 2007 (Janet Hughes, D. Ramanee Peiris, Paul T. Tymann) 3, 6, 1, 4, 8, 1, 1, 1, 8, 3, 3, 65727161027
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2007 Game2Learn (Tiffany Barnes, Heather Richter, Eve Powell, Amanda Chaffin, Alex Godwin) 3500

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Educational Games for Teaching Computer Programming: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 190 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.