/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Teaching Informatics in Primary School With and Without Educational Software Support

Panagiota Halki, Panagiotis Politis
Publikationsdatum:
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 73 bis 84), 2014   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter investigates how educational software can affect critical thinking skills in primary education. To this end, we present a study which aimed to examine the impact of digital material for teaching Informatics in Primary Education considering exploratory, constructive and collaborative teaching approaches with the aim of acquiring problem solving skills and to develop a critical thinking. Subsequently two groups of students, an experimental (EG) and a control one (CG), used the material that was developed. In the EG the Scratch educational programming environment supported the teaching, while in the CG teaching was not supported by ICT. The main goal of the study was to assess the learning outcomes in the two conditions. These learning outcomes were knowledge and skills evaluated according to the levels of critical thinking skills. There was observed greater cooperativeness and teamwork among students in the CG relative to the EG. On the other hand, skills of error correction were higher in the EG possibly as a result of the feedback obtained from Scratch. For this reason, it is suggested that an ideal learning scenario would combine experiential stimuli with the immediate and individualised feedback that interactive educational software can provide.
Von Panagiota Halki, Panagiotis Politis im Buch Research on e-Learning and ICT in Education im Text Teaching Informatics in Primary School With and Without Educational Software Support (2014)

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Tim Bell, Paul Curzon, Mike Fellows, Peter W. McOwan, Elliot Soloway, Jim Spohrer, Ian H. Witten

Aussagen
KB IB clear
Problemlöseargument: Informatikkenntnisse helfen auch beim Lösen von Problemen ausserhalb der Informatikproblem solving argument: knowledge in computer science fosters problem solving

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Informatik in der Primarschule, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Lernenlearning, Primarschuleprimary school, Programmierenprogramming, Scratch
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1988Studying the Novice Programmer (Elliot Soloway, Jim Spohrer) 6, 5, 3, 1, 2, 1, 1, 2, 2, 2, 2, 6123647
2006    Computer Science Unplugged (Tim Bell, Ian H. Witten, Mike Fellows) 5, 10, 6, 11, 8, 13, 4, 2, 6, 9, 10, 12453112781
2008ITiCSE 2008 (June Amillo, Cary Laxer, Ernestina Menasalvas Ruiz, Alison Young) 3, 6, 5, 7, 5, 4, 9, 2, 8, 4, 4, 121426512523
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2008Engaging with computer science through magic shows (Paul Curzon, Peter W. McOwan) 5200

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Teaching Informatics in Primary School With and Without Educational Software Support: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 606 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1613
Webzugriffe auf dieses Kapitel 62211211231181231211333226
2014201520162017