/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

A pedagogy-driven framework for integrating Web 2.0 tools into educational practices and building personal learning environments

Ebrahim Rahimi, Jan van den Berg, Wim Veen
Zu finden in: The PLE Conference 2013 (Seite 35 bis 51), 2013    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

While the concept of Web 2.0 based Personal Learning Environments (PLEs) has generated signiicant interest in educational settings, there is little consensus regarding what this concept means and how teachers and students can develop and deploy Web 2.0 based PLEs to support their teaching and learning activities. In this paper a conceptual framework for building Web 2.0 based PLEs is proposed. The framework consists of four main elements, including (i) student’s control model, (ii) learning potential of Web 2.0 tools and services, (iii) project-based teaching approach, and (iv) technology-enhanced learning activities. The main purpose of the framework is to assist teachers to design appropriate Web 2.0 based learning activities. Students then can accomplish these learning activities to develop their PLEs and complete their learning projects.
Von Ebrahim Rahimi, Jan van den Berg, Wim Veen im Konferenz-Band The PLE Conference 2013 (2013) im Text A pedagogy-driven framework for integrating Web 2.0 tools into educational practices and building personal learning environments

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Bryan Alexander, Lorin W. Anderson, Carl Bereiter, B. S. Bloom, John Seely Brown, Katie Clinton, Allan Collins, P. Duguid, Henry Jenkins, Paul A. Kirschner, David R. Krathwohl, Mark J.W. Lee, George D. Magoulas, Catherine McLoughlin, Tim O'Reilly, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Marlene Scardamalia, George Siemens, Wim Veen, Ben Vrakking, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Margaret Weigel

Begriffe
KB IB clear
Personal Learning EnvironmentPersonal Learning Environment
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 5, 4, 7, 11, 5, 4, 5, 3, 17, 4, 8, 1213718121367
1956  Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 2, 4, 2, 3, 4, 3, 2, 3, 1, 5, 6, 128420122511
2000A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing (Lorin W. Anderson, David R. Krathwohl) 5, 1, 1, 1, 3, 2, 4, 1, 1, 4, 3, 429241003
2002Three worlds of CSCL (Paul A. Kirschner) 4, 2, 2, 2, 2, 1, 6, 5, 2, 1, 6, 6583961365
2006  Homo Zappiens (Wim Veen, Ben Vrakking) 1, 1, 2, 2, 2, 1, 3, 4, 2, 3, 2, 866891
2006   The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 3, 4, 1, 3, 4, 3, 7, 3, 7, 2, 4, 14426214574
2006Digital Game-Based Learning4, 4, 1, 1, 2, 3, 4, 2, 2, 4, 2, 819158553
2006     Confronting the Challenges of Participatory Culture (Henry Jenkins, Katie Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Margaret Weigel) 10, 3, 6, 7, 4, 2, 3, 7, 6, 4, 6, 18443118538
2010   Web 2.0-Based E-Learning (Mark J.W. Lee, Catherine McLoughlin) 2, 4, 4, 5, 5, 5, 3, 4, 5, 5, 8, 10123210362
2011   E-Infrastructures and Technologies for Lifelong Learning (George D. Magoulas) 1, 3, 1, 2, 2, 1, 3, 2, 1, 2, 3, 4244106
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989    Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 4, 3, 4, 3, 2, 7, 6, 3, 8, 3, 10, 125911121092
2002   Can we support CSCL? (Paul A. Kirschner) 4, 4, 3, 1, 1, 2, 3, 1, 1, 2, 2, 41274600
2005    Connectivism (George Siemens) 3, 1, 1, 2, 7, 2, 3, 2, 1, 1, 2, 414254172
2005    What Is Web 2.0 (Tim O'Reilly) 2, 6, 2, 3, 4, 3, 4, 3, 3, 3, 8, 10422310382
2006Knowledge Building: Theory, Pedagogy, and Technology (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 8000
2006    Web 2.0: A New Wave of Innovation for Teaching and Learning? (Bryan Alexander) 1, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 4814224

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalA pedagogy-driven framework for integrating Web 2.0 tools into educational practices and building personal learning environments: Kapitel als Volltext (lokal: PDF, 271 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 41
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 914761421211251411121212224
2014201520162017