/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

A Tale of Two Countries: Successes and Challenges in K-12 Computer Science Education in Israel and the United States

Judith Gal-Ezer, Chris Stephenson
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This article tells a story of K-12 computer science in two different countries. These two countries differ profoundly in culture, language, government and state structure, and in their education systems. Despite these differences, however, they share the pursuit of excellence and high standards in K-12 education. In Israel, curriculum is determined at the national level. The high-school computer science curriculum has been in place for more than 20 years and is offered in all schools as an elective similar to biology, chemistry, and physics. The picture in the United States is more complex and therefore less amenable to generalization. Because educational policy is set at the state and sometimes even at the school district level, access to computer science courses and the content of those courses can vary even for schools within the same district. This article will describe the development of the curricula/standards in both countries and the current situation, focusing on common issues and challenges in areas such as equity and teacher training.
Von Judith Gal-Ezer, Chris Stephenson in der Zeitschrift ACM Transactions on Computing Education (TOCE) - Special Issue on Computing Education in (K-12) Schools (2014) im Text A Tale of Two Countries: Successes and Challenges in K-12 Computer Science Education in Israel and the United States

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Michal Armoni, R. N. Foster, Judith Gal-Ezer, Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis, L. Shulman, Allen Tucker, Jeannette M. Wing, Adital Zeldes

Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum, Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1986  Innovation (R. N. Foster) 1, 1, 3, 3, 1, 4, 2, 2, 1, 1, 3, 101114101418
2000Computer Science Education 1/20001, 1, 1, 2, 4, 1, 2, 4, 2, 1, 1, 476463
2006Computer Science Education 4/20061, 1, 4, 2, 1, 2, 1, 2, 2, 1, 1, 244270
2010    Teaching Fundamental Concepts of Informatics (Juraj Hromkovic, Rastislav Královic, Jan Vahrenhold) 3, 4, 4, 5, 4, 2, 4, 6, 4, 5, 5, 620576440
2011   Guide to Teaching Computer Science (Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis) 1, 3, 6, 6, 5, 5, 3, 3, 4, 5, 6, 12197312248
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1986    Those who understand (L. Shulman) 1, 1, 4, 2, 1, 4, 3, 3, 3, 2, 3, 63356155
2000    Teaching Software Designing Skills (Judith Gal-Ezer, Adital Zeldes) 2100
2006    Reductive thinking in computer science (Michal Armoni, Judith Gal-Ezer, Orit Hazzan) 2100
2006    Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 4, 5, 3, 3, 2, 5, 4, 1, 6, 3, 3, 853218389
2010    K-12 Computer Science (Allen Tucker) 7300

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 1
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 26
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 315121531112471421422121344
2014201520162017