/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

A Tale of Two Countries: Successes and Challenges in K-12 Computer Science Education in Israel and the United States

Judith Gal-Ezer, Chris Stephenson
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

This article tells a story of K-12 computer science in two different countries. These two countries differ profoundly in culture, language, government and state structure, and in their education systems. Despite these differences, however, they share the pursuit of excellence and high standards in K-12 education. In Israel, curriculum is determined at the national level. The high-school computer science curriculum has been in place for more than 20 years and is offered in all schools as an elective similar to biology, chemistry, and physics. The picture in the United States is more complex and therefore less amenable to generalization. Because educational policy is set at the state and sometimes even at the school district level, access to computer science courses and the content of those courses can vary even for schools within the same district. This article will describe the development of the curricula/standards in both countries and the current situation, focusing on common issues and challenges in areas such as equity and teacher training.
Von Judith Gal-Ezer, Chris Stephenson im Journal ACM Transactions on Computing Education (TOCE) - Special Issue on Computing Education in (K-12) Schools (2014) im Text A Tale of Two Countries: Successes and Challenges in K-12 Computer Science Education in Israel and the United States

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Michal Armoni, R. N. Foster, Judith Gal-Ezer, Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis, L. Shulman, Allen Tucker, Jeannette M. Wing, Adital Zeldes

Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum, Informatikcomputer science, Informatik-Didaktikdidactics of computer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Informatikunterricht in der Schule, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1986  Innovation (R. N. Foster) 4, 4, 1, 8, 5, 3, 7, 1, 7, 2, 5, 9121491524
2000Computer Science Education 1/20001, 1, 3, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 116189
2006Computer Science Education 4/20061, 1, 3, 3, 3, 1, 1, 1, 2, 3, 1, 1241104
2010    Teaching Fundamental Concepts of Informatics (Juraj Hromkovic, Rastislav Královic, Jan Vahrenhold) 7, 7, 5, 8, 5, 3, 1, 3, 2, 1, 9, 4121224540
2011   Guide to Teaching Computer Science (Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis) 4, 4, 5, 7, 7, 6, 1, 3, 3, 1, 7, 43734347
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1986    Those who understand (L. Shulman) 1, 1, 2, 8, 6, 5, 3, 2, 5, 1, 6, 64176235
2000    Teaching Software Designing Skills (Judith Gal-Ezer, Adital Zeldes) 1100
2006    Reductive thinking in computer science (Michal Armoni, Judith Gal-Ezer, Orit Hazzan) 1100
2006    Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 6, 6, 3, 13, 7, 4, 3, 4, 6, 5, 10, 975219574
2010    K-12 Computer Science (Allen Tucker) 6600

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Lehrplan 21

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.