Technology and Informal EducationWhat Is Taught, What Is Learned
Patricia M. Greenfield
Erstpublikation in: Science, Vol 323, January 2009
Publikationsdatum:
|
![]() |
Zusammenfassungen
The informal learning environments of television, video games, and the Internet are producing learners with a new profile of cognitive skills. This profile features widespread and sophisticated development of visual-spatial skills, such as iconic representation and spatial visualization. A pressing social problem is the prevalence of violent video games, leading to desensitization, aggressive behavior, and gender inequity in opportunities to develop visual-spatial skills. Formal education must adapt to these changes, taking advantage of new strengths in visual-spatial intelligence and compensating for new weaknesses in higher-order cognitive processes: abstract vocabulary, mindfulness, reflection, inductive problem solving, critical thinking, and imagination. These develop through the use of an older technology, reading, which, along with audio media such as radio, also stimulates imagination. Informal education therefore requires a balanced media diet using each technology's specific strengths in order to develop a complete profile of cognitive skills.
Von Patricia M. Greenfield im Text Technology and Informal Education (2009)
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...
![]() Personen KB IB clear | Ulla G. Foehr, Howard Gardner, Victoria J. Rideout, Donald F. Roberts | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Fragen KB IB clear | Fördern Computerspiele Gewalt? | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | enaktive Repräsentation, formal learning, symbolische Repräsentation |
Tagcloud
Zitationsgraph
Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)
2 Erwähnungen 
- Kritische Informations- und Medienkompetenz - Theoretisch-konzeptionelle Herleitung und empirische Betrachtungen am Beispiel der Lehrerausbildung (Mandy Schiefner) (2012)
- smartphone geht vor - Wie Schule und Hochschule mit dem Aufmerksamkeitskiller umgehen können (Andreas Belwe, Thomas Schutz) (2014)
- 1. Wir leben in exponentiellen Zeiten
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Biblionetz-History 
Falls Ihnen diese Seite gefallen hat
Webtechnisches
Inbound: 000003
Outbound: 000011
Besucher(09.18): 000003 *
Besucher Total : 000126 *
Erster Eintrag:03.07.2014
Letzter Eintrag:14.10.2018
HTML-File: 14.10.2018
(c) beat.doebe.li 1996-2018 Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (https://beat.doebe.li/bibliothek/)
Mail: bibliothekar@doebe.li Die offizielle und stabile Adresse lautet https://beat.doebe.li/bibliothek/t16782.html
Beats Biblionetz ist Teilnehmer des Partnerprogramms von Amazon Europe S.à.r.l.
Beat Döbeli Honegger ist bei Google+
*(ohne Suchmaschinen und ohne Proxy-Verluste)