/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

New Media

Michelle Henning
Zu finden in: A Companion to Museum Studies, 2006   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

That different media (in which we can also include architecture) are not just more- or less-effective means of “packaging” content is a point that resounds through the chapters in Part III. Michelle Henning (chapter 18) expands the discussion to new media. By looking not only at recent uses of new media, including “virtual museums,” but also older instances of the employment of digital technologies in museums, she provides an insightful account of the ways in which technologies may variously “organize and structure knowledge and visitor attention.” [...] she is also concerned with how this may interact with political changes in museums, though she raises questions about whether interactivity is necessarily as inherently democratizing as is so often proclaimed.
Von Sharon Macdonald im Buch A Companion to Museum Studies (2006) auf Seite 221
In this chapter, I argue for a different understanding of new media. I suggest that new media is best thought of as a means to organize and structure knowledge and visitor attention in the museum, not as a means of communication or set of devices. I attribute a transformative power to new media, but one that does not exactly match that envisaged by the new media advocates or skeptics in the museum. In my view, new media is most interesting for what it does to the hierarchies of knowledge in the museum, particularly in relation to the division between “front and back regions” of the museum (the phrase is from the sociologist Erving Goffman; see Goffman 1990). At the end of the chapter, I suggest how a return to ways of organizing knowledge that predate the modern museum offers the most promising possibilities for reinventing museums and new media. To begin, though, I want to lay the foundation of my argument by considering how exhibitions and museums have historically participated in the development of new media and how museums themselves can be considered media.
Von Michelle Henning im Buch A Companion to Museum Studies (2006) im Text New Media

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
J. Comenius, Lev Manovich, Marshall McLuhan

Begriffe
KB IB clear
Automatisierung, Computercomputer, Emergenzemergence, Interaktivitätinteractivity, Konvergenzconvergence, Museumexhibition
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
Orbis sensualium pictus (J. Comenius) 11000
1966   Understanding Media (Marshall McLuhan) 3, 3, 1, 4, 3, 2, 3, 7, 4, 4, 4, 1410130142315
2001     The Language of New Media (Lev Manovich) 4, 2, 1, 4, 3, 1, 4, 3, 2, 2, 5, 12233012387

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalNew Media: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 129 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 2
Verweise von diesem Kapitel 13
Webzugriffe auf dieses Kapitel 911311211222611213111134
2014201520162017