/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Status of Computer Science Education in Secondary Schools

One State's Perspective
Fadi P. Deek, Howard Kimmel
Publikationsdatum:
Zu finden in: Computer Science Education 2/1999 (Seite 89 bis 113), 1999
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

New Jersey Institute of Technology (NJIT) has convened the yearly Conference on Computer Science Education in the Secondary Schools since 1995 to discuss and carry out a systematic study of issues facing computer science education in the state of New Jersey. The goal is to address the implications of these curricular issues, identify the obstacles to classroom implementation, and to make suggestions for possible solutions. The outcome of these conferences is a clear indication that a seamless articulation between high-school programs and those at university level is of critical importance for secondary school educators and could serve as the foundation for implementing a computer science curriculum in the schools. This paper reviews the current status of secondary schools computer science education in the state of New Jersey and discusses curriculum guidelines formulated by conference participants, themselves classroom teachers. This work, along with previous curriculum re commendations reported in the literature, is intended to serve as the stepping-stone towards establishing and promoting computer science as a recognized discipline in New Jersey's secondary schools.
Von Fadi P. Deek, Howard Kimmel in der Zeitschrift Computer Science Education 2/1999 im Text Status of Computer Science Education in Secondary Schools (1999)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum, Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Schuleschool

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Status of Computer Science Education in Secondary Schools: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1246 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-10-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 1
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 5
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 121114221112511131112432272
2014201520162017