/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The Effect of Computers on Student Writing

A Meta-analysis of Studies from 1992 to 2002
Amie Goldberg, Michael Russell, Abigail Cook
Erstpublikation in: JTLA Volume 2, Number 1
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Meta-analyses were performed including 26 studies conducted between 1992–2002 focused on the comparison between k–ı2 students writing with computers vs. paper-and-pencil. Significant mean effect sizes in favor of computers were found for quantity of writing (d=.50, n=ı4) and quality of writing (d=.4ı, n=ı5). Studies focused on revision behaviors between these two writing conditions (n=6) revealed mixed results. Other studies collected for the meta-analysis which did not meet the statistical criteria were also reviewed briefly. These articles (n=35) indicate that the writing process is more collaborative, iterative, and social in computer classrooms as compared with paper-and-pencil environments. For educational leaders questioning whether computers should be used to help students develop writing skills, the results of the meta-analyses suggest that, on average, students who use computers when learning to write are not only more engaged and motivated in their writing, but they produce written work that is of greater length and higher quality.
Von Amie Goldberg, Michael Russell, Abigail Cook im Text The Effect of Computers on Student Writing

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Effektstärkeeffect size, Lernenlearning, Metaanalysemeta-analysis, Schreibenwriting, Schreiben am Computerwriting with a computer

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

  • Digitale Demenz? - Mythen und wissenschaftliche Befundlage zur Auswirkung von Internetnutzung (Markus Appel, Constanze Schreiner) (2014)    

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW The Effect of Computers on Student Writing: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 376 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 4
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 6
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 121213111311313122324111111
2014201520162017