/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Computing in the national curriculum

A guide for primary teachers
Naace, Miles Berry
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Simon Peyton JonesComputers are now part of everyday life. For most of us, technology is essential to our lives, at home and at work. ‘Computational thinking’ is a skill children must be taught if they are to be ready for the workplace and able to participate effectively in this digital world.
The new national curriculum for computing has been developed to equip young people in England with the foundational skills, knowledge and understanding of computing they will need for the rest of their lives. Through the new programme of study for computing, they will learn how computers and computer systems work, they will design and build programs, develop their ideas using technology and create a range of content. But what does this mean for primary schools? How should school leaders be planning for the new curriculum and how can teachers develop the additional skills they will need?
The programme of study is expressed in precise but perhaps unfamiliar language. This guide has been written especially for primary teachers, to demystify the programme of study for primary schools. It will enable teachers to get to grips with the new requirements quickly and to build on current practice. It includes help for schools with planning and gives guidance on how best to develop teachers’ skills.
Von Simon Peyton Jones im Text Computing in the national curriculum (2013)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Computing at School Working Group, Chenglie Hu, Seymour Papert, Douglas Rushkoff, The Royal Society

Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Curriculum / Lehrplancurriculum, Informatikcomputer science, Informatik in der Primarschule, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, LehrerInteacher, Primarschuleprimary school, Programmierenprogramming, Schuleschool, Softwaresoftware, Unterricht
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 10, 4, 6, 12, 11, 14, 16, 6, 24, 6, 17, 3420045344582
2010   Program or Be Programmed (Douglas Rushkoff) 2, 5, 6, 8, 5, 4, 1, 7, 5, 4, 11, 837978384
2011ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 16, 8, 7, 9, 4, 9, 8, 1, 7, 5, 7, 1635170161922
2012    Shut down or restart? (The Royal Society) 1, 5, 1, 1, 9, 3, 4, 3, 6, 4, 4, 10122410264
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2011   Computational thinking (Chenglie Hu) 6, 1, 1, 2, 2, 1, 2, 4, 1, 1, 2, 41254129
2012    Computer Science: A curriculum for schools (Computing at School Working Group) 1, 1, 1, 3, 1, 5, 1, 2, 1, 1, 1, 4444127

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Kinder, Lernen

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconEinträge in Beats Blog

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Computing in the national curriculum: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 5174 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 2021
Webzugriffe auf diesen Text 521310151315681554766423253247152141311435414128
2014201520162017