/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Learning Fields in Vocational IT Education - How Teachers Interpret the Concept

Simone Opel, Torsten Brinda
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Torsten Brinda

Vocational schools in Germany are part of the compulsory school system, but they differ from other secondary school types. They combine theory and practice by using learning venue cooperation between schools and vocational training companies. Taking this into account the curricula in the field of computer science (CS) and information and communication technologies (IT) are arranged in so-called ”Lernfelder” (learning fields). Learning fields are worded openly, so teachers get leeway to select learning content for their purposes. But it seems that teachers interpret the concept of learning fields quite differently. The question is: How do vocational IT school teachers deal with learning fields? The elicitation study described in this paper explores the IT teachers´ knowledge of the concept of learning fields. It is part of a project which aims to develop exemplary learning situations and helpful tools for several learning fields, which will support teachers in creating lessons in this context.

Von Simone Opel, Torsten Brinda im Konferenz-Band Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages (2013) im Text Learning Fields in Vocational IT Education - How Teachers Interpret the Concept

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 42321141231111141413213111224422
201320142015201620172018