/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Contribution of Computer Science to Learning Computational Physics

Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages

Computational science is a field that deals with the construction of computational models. It is characterized by its interdisciplinary nature. Computational science is now being taught in universities and recently even in high-schools. This paper describes research into the learning processes of tenth-grade (16-year-old) students studying a course in computational science. Following an initial finding that students achieved meaningful learning of physics, our primary goal was then to investigate the learning processes that led to this outcome. In particular, we wanted to characterize the contribution of computer science to the students´ learning. We conducted a micro-level analysis of a pair of students engaged in solving a problem in computational physics. The analysis was conducted within the framework of Knowledge Integration proposed by Linn and Eylon [1,2]. We describe the learning processes that the students went through with emphasis on the contribution of computer science to learning physics; this contribution was particularly apparent in developing criteria for evaluating acquired knowledge.

Von Rivka Taub, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari im Konferenz-Band Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages (2013) im Text The Contribution of Computer Science to Learning Computational Physics

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconTagcloud

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.