/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Location-Based Games in Informatics Education

Gabriela Lovászová, Viera Palmárová
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In the digital era, pupils in primary and secondary schools tend to be familiar with smartphones, PDAs, tablets, GPS navigators etc. Since mobile devices provide new opportunities for teaching and learning, it is necessary to look for an effective way of using them in the curriculum. In this paper, the location-based games are presented as a tool for producing innovative learning scenarios. The potential of location-based games is analyzed as for their contribution to the Informatics education. The constructivist and constructionist attributes of learning that occurs while playing or developing such games are pointed out. The idea of playing location-based games to introduce some fundamental Informatics concepts is supported through a case study. The involved pupils (aged 10-15) have never played a location-based game before. Reported findings are grounded in observations and interviews with participants.

Von Gabriela Lovászová, Viera Palmárová im Konferenz-Band Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages (2013) im Text Location-Based Games in Informatics Education

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 2
Webzugriffe auf dieses Kapitel 121112132124111231112
20132014201520162017