/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Computer Science in Secondary Schools in the UK: Ways to Empower Teachers

Sue Sentance, Mark Dorling, Adam McNicol
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The recent move towards more Computer Science in school in the UK has obvious implications for teacher education, both for in-service and pre-service teachers. In England and other parts of the UK we have seen an unprecedented rate of change in the way that curricula are changing from a focus on learning to use software applications to the introduction of Computer Science throughout primary and secondary schools. In this paper we describe some of the challenges that we have faced, the progress made in the integration of CS, and the support provided for teachers in their professional development. Current developments seek to support teachers with varying needs in a holistic way and we propose a transformational model of professional development [1] for CS, both for in-service teachers as well as forming the basis of new teacher training programmes.

Von Sue Sentance, Mark Dorling, Adam McNicol im Konferenz-Band Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages (2013) im Text Computer Science in Secondary Schools in the UK: Ways to Empower Teachers

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 241131221123121111111
20132014201520162017