/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Empowering formative assessment using embedded Web Widgets in Wikis

, Sonja Schär, Martin Schellenberg
Erstpublikation in: WikiSym ’13 August 05-07 2013, Hong Kong, China
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Michele NotariIn this article we describe how we developed and how we use a tool for teachers enhancing inter-group collaboration of learners using wikis in project-based learning settings with over 100 participants, where different groups of students develop similar projects and each project has an own wiki page. To achieve our goal we extended typical wiki functionality by using web widgets, mini applications embedded anywhere in the wiki environment using the iframe tag. Two different evaluation widgets (rating widget and `working progress` widget) are placed on each of the project pages. The project groups use the `working progress` widget to declare the amount of work done. The teacher and the rest of the learning community use the `rating` widget to rate the ongoing project work. A so called `meta widget` showing a summary of the results of the `rating` and `working progress` widget can be displayed on the start page of the learning community or if a project is divided in different milestones, on the page describing the goals and timeline for the milestone. Evaluation widgets and meta widget, which easily can be embedded by the teacher potentially all over the wiki pages, enhances visibility of quality and termination degree of a project and enhance so the self, the tutor and the peer review opportunities in such large scale project based learning settings. The created evaluation widgets and meta widgets have been embedded in the wiki of a three months curriculum. The evaluation of utility and usability of the widgets is ongoing. The educational value of rating and re ecting about the working progress of a given task is discussed.
Von Michele Notari, Sonja Schär, Martin Schellenberg im Text Empowering formative assessment using embedded Web Widgets in Wikis (2013)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Joseph T. Chao, Beat Döbeli Honegger, Mark Guzdial, Colleen Kehoe, Michele Notari, Kevin R. Parker, Jochen Rick, George Siemens

Begriffe
KB IB clear
cMOOCconnectivist MOOC, CommunityCommunity, Curriculum / Lehrplancurriculum, Evaluationevaluation, formal learningformal learning, LehrerInteacher, Lernenlearning, MOOCMassive Open Online Course, peer reviewpeer review, UsabilityUsability, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education, xMOOC
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006WikiSym 200612, 6, 14, 12, 8, 12, 8, 6, 5, 9, 8, 66512161328
2007    Web 2.0 - Internet Interaktiv17, 22, 21, 18, 20, 28, 17, 9, 7, 12, 17, 143590142039
2009   Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education (Martin Ebner, Mandy Schiefner) 20, 25, 22, 22, 9, 35, 25, 6, 8, 16, 10, 1313103131323
2012L3T talk (Sandra Schön, Martin Ebner) 2, 3, 5, 8, 5, 2, 12, 3, 3, 3, 4, 210262379
2012Wiki Supporting Formal and Informal Learning (Stefania Bocconi, G. Trentin) 4, 7, 9, 13, 7, 12, 2, 6, 4, 6, 7, 46704482
2012   Technology enhanced collaborative learning in projects (Michele Notari) 19, 20, 20, 28, 8, 45, 19, 5, 5, 12, 15, 10512910588
2012   Technology enhanced collaborative learning in projects (Michele Notari) 19, 20, 20, 28, 8, 45, 19, 5, 5, 12, 15, 10512910588
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001   Beyond Adoption to Invention (Mark Guzdial, Jochen Rick, Colleen Kehoe) 3, 5, 7, 8, 9, 10, 4, 2, 1, 4, 3, 4282041792
2006How to use a wiki in education (Michele Notari) 11200
2007    Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) 2, 1, 3, 5, 1, 2, 3, 4, 1, 6, 2, 319263471
2007    Wiki und die starken Potenziale (Beat Döbeli Honegger) 14, 14, 15, 13, 12, 18, 10, 3, 5, 6, 10, 10141810944
2009   Learning in an Active, Collaborative Space (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) 18, 17, 15, 19, 2, 31, 19, 4, 3, 7, 13, 83718603
2012Open Online Courses (George Siemens) 4100
2012Wiki: an Archetypical Tool for Collaborative Learning in the Digital Age (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) 2, 6, 8, 5, 5, 16, 1, 4, 3, 5, 5, 24412289

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Empowering formative assessment using embedded Web Widgets in Wikis: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 212 kByte; WWW: Link OK 2016-05-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 14
Verweise von diesem Konferenz-Paper 40
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 9332111272441632271111113232877221423
2013201420152016