/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

On Claims That Answer the Wrong Questions

James G. Greeno
Erstpublikation in: Educational Researcher, Vol. 26, No. 1 (Jan. - Feb., 1997), pp. 5-17
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Anderson, Reder, and Simon (1996) contested four propositions that they incorrectly called “claims of situated learning.” This response argues that the important differences between situative and cognitive perspectives are not addressed by discussion of these imputed claims. Instead, there are significant differences in the framing assumptions of the two perspectives. I clarify these differences by inferring questions to which Anderson et al.'s discussion provided answers, by identifying presuppositions of those questions made by Anderson et al., and by stating the different presuppositions and questions that I believe are consistent with the situative perspective. The evidence given by Anderson et al. is compatible with the framing assumptions of situativity; therefore, deciding between the perspectives will involve broader considerations than those presented in their article. These considerations include expectations about which framework offers the better prospect for developing a unified scientific account of activity considered from both social and individual points of view, and which framework supports research that will inform discussions of educational practice more productively. The cognitive perspective takes the theory of individual cognition as its basis and builds toward a broader theory by incrementally developing analyses of additional components that are considered as contexts. The situative perspective takes the theory of social and ecological interaction as its basis and builds toward a more comprehensive theory by developing increasingly detailed analyses of information structures in the contents of people's interactions. While I believe that the situative framework is more promising, the best strategy for the field is for both perspectives to be developed energetically.
Von James G. Greeno im Text On Claims That Answer the Wrong Questions (1997)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
H. Barrows, John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid, P. J. Feltovich, A. C. Kelson, Timothy D. Koschmann, Jean Lave, Kurt Lewin, Alan Newell, S. E. Newmann, A. H. Schoenfeld, R. Tamblyn, Etienne Wenger

Begriffe
KB IB clear
Kontextcontext, situated learning / situated cognitionsituated learning, Theorietheory
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1936Principles of Topological Psychology (Kurt Lewin) 2000
1980Problem-based learning (H. Barrows, R. Tamblyn) 10200
1985Mathematical Problem Solving (A. H. Schoenfeld) 1, 1, 3, 1, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 2, 6916232
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 5, 1, 3, 5, 2, 2, 3, 1, 5, 2, 4, 1411812141602
1990Unified Theories of Cognition (Alan Newell) 6200
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 2, 5, 3, 3, 2, 6, 4, 1, 6, 2, 4, 613126913
1996CSCL (Timothy D. Koschmann) 3, 2, 3, 4, 2, 5, 8, 1, 4, 2, 5, 10995010981
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989   Cognitive Apprenticeship (Allan Collins, John Seely Brown, S. E. Newmann) 5, 2, 5, 1, 2, 3, 3, 6, 1, 4, 4, 229611222560
1989    Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 4, 3, 4, 3, 2, 7, 6, 3, 8, 3, 10, 125911121092
1996Computer-Supported Problem-Based Learning (Timothy D. Koschmann, A. C. Kelson, P. J. Feltovich, H. Barrows) 3100

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW On Claims That Answer the Wrong Questions: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 412 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-05-05)
LokalAuf dem WWW On Claims That Answer the Wrong Questions: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 412 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-05-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 43
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 32
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 5532221564114913321221223122411112311118
20132014201520162017