/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Analyzing Productive Interactions in CSCL

Collaborations, Computers and Contradictions
Eileen Scanlon
Zu finden in: Analyzing Interactions in CSCL (Seite 319 bis 339), 2010 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Analyzing Interactions in CSCLThis chapter reviews a series of case studies taken from research projects conducted in the computers and learning research group at the Open University examining ways to investigate computer supported collaborative learning interactions. The aim of this series of experiments was as part of a research programme directed at developing a better understanding of the way in which technology enables collaborative learning. A range of projects where technology has been used to support collaboration in a variety of settings is reviewed here. These include settings where adults were collaborating on problem solving tasks at a distance (using technologies to support collaboration such as Shared Ark and Kansas), and young people using mobile technologies and collaborating on technology supported science investigations (e.g. in the Personal Inquiry project).
The review presented here will describe and assess findings from this work, and review the methods employed in these studies. Methods of data collection adopted were aimed at generating rich descriptions of the interactions between learners and computers and include the use of video records and content analysis of discussion protocols. A number of analysis frameworks were employed in this work. Those reconsidered here include the Context, Interaction and Outcomes (CIAO) evaluation framework (see Scanlon et al. 1998a) and video and transcript analysis incorporating technical tools such as Transana and the application of Activity Theory and other socio-cultural approaches to the analysis of data collected while investigating complex settings. For each case included in this review this discussion includes some data presented illustrating how the method is used, a detail of the methods used for documenting and analyzing interactions, and a discussion of the theoretical underpinnings of the methods used. The chapter will conclude with a discussion of the implications for this work for the challenges we have in understanding learning (processes and outcomes).
Von Eileen Scanlon im Buch Analyzing Interactions in CSCL (2010) im Text Analyzing Productive Interactions in CSCL

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Lernenlearning

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Analyzing Productive Interactions in CSCL: Collaborations, Computers and Contradictions: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1954 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.