/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Representational Tools for Understanding Complex Computer-Supported Collaborative Learning Environments

Cindy Hmelo-Silver, Rebecca Jordan, Lei Liu, Ellina Chernobilsky
Zu finden in: Analyzing Interactions in CSCL (Seite 83 bis 106), 2010   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

To learn and reason effectively about complex phenomena, a central goal in education, learners need opportunities to engage with them. Technology-mediated learning environment, such as simulations, can provide opportunities for learners to formulate, test, refine, and repair their mental models of complex systems. However, technology tools do not stand alone - they are situated in complex learning environments that require consideration of learning at the level of the individual, small group and whole class, as well as consideration of the roles that both the teacher and technology play in scaffolding student learning. While technology can enable the development of rich learning environments, the extent to which and how this technology can be used by teachers and how it influences the nature of student´s collaborative knowledge construction is still unclear. Appropriate analytical tools are needed to represent students´ mediated interactions in computer-supported collaborative learning (CSCL) environments. In this chapter, we present analytical tools that help us construct a comprehensive picture of how learning is mediated over time through a complex interplay of tool use, teacher scaffolding, and collaborative discourse to investigate the mediating roles of technology and teacher and peer scaffolding in CSCL. In particular, we will show how different representations (e.g., CORDTRA diagrams) can provide insight into the complexity of understanding of complex CSCL learning environments.
Von Cindy Hmelo-Silver, Rebecca Jordan, Lei Liu, Ellina Chernobilsky im Buch Analyzing Interactions in CSCL (2010) im Text Representational Tools for Understanding Complex Computer-Supported Collaborative Learning Environments

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, Simulation

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Representational Tools for Understanding Complex Computer-Supported Collaborative Learning Environments: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 2577 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 13
Verweise von diesem Kapitel 3
Webzugriffe auf dieses Kapitel 3221111112
20132014201520162017