/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Teaching and Learning: Tales from the Ampersand

Pam Hook
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Focusing on the relationship between teaching and learning and being skeptical about claims often made about the ‘learning´ potential of new technologies, this paper explores the use of The Structure of the Observed Learning Outcome (SOLO) Taxonomy and the way it is used to address the needs of diverse students in technologically mediated environments. SOLO is a model of learning that makes learning outcomes visible to all regardless of age, gender, culture or socio-economic background. When used within the Differential Curriculum Model of New Zealand it is able to provide diverse students with an explicit common language for learning outcomes, for self-assessment and peer-assessment. Students learn to synthesise and integrate information; identify learning experiences and learning interventions aligned to their intended learning outcomes; choose relevant technology-mediated environments in which to learn; and build knowledge to create new understandings. In this way diverse students become versatile learners with ownership and control of their learning outcomes, ready to live well with others in whatever contexts their futures might offer.
Von Pam Hook im Buch Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented Classrooms (2012) im Text Teaching and Learning: Tales from the Ampersand

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Teaching and Learning: Tales from the Ampersand: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 923 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 32653211131364510221112131111111
20132014201520162017