/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Edges, Exponentials and Education

Disenthralling the Digital
Chris Bigum
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter explores a range of perspectives on technology that can usefully inform attempts to move beyond traditional patterns concerning schools´ engagement with computers and related technologies. After exploring some of the key features of contemporary life and highlight the need to develop more robust understandings of how technologies are (and are not) shaping contemporary life, the chapter explores the concept of education on the edge. This perspective is then illustrated through reference to a range of examples: each one of which highlights ways in which educators can move beyond a digital ‘thrall´ towards active engagement with some of the key features of contemporary society.
Von Chris Bigum im Buch Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented Classrooms (2012) im Text Edges, Exponentials and Education

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Edges, Exponentials and Education: Disenthralling the Digital: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 207 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 32112
20132014201520162017