/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Towards Community-Based Open Educational Resources

Tools for Developing and Managing IEEE LOM Application Profiles
Demetrios Sampson, Panagiotis Zervas, George Chloros
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 283 bis 294), 2012   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

A number of international initiatives, such as the leading initiative of Open Educational Resources (OER) movement, have recognized the potential value of sharing and reusing digital resources among educational communities. As a result - organizing, managing, offering, and accessing these resources over the Web have been key issues for both the research and the educational community. Within this framework, a popular way for describing digital educational resources is the IEEE Learning Objects Metadata (LOM) Standard. On the other hand, it has also been recognized that it is not possible for a generic standard such as IEEE LOM to fully meet the specific requirements and thoroughly accommodate the particular needs of different educational communities. Therefore, the practice of generating Application Profiles (APs) of the IEEE LOM has emerged and some tools for facilitating this process have been developed. The aim of this chapter is to provide an overview of existing tools for developing and managing IEEE LOM APs and compare them, so as to identify their strengths and weaknesses.
Von Demetrios Sampson, Panagiotis Zervas, George Chloros im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education (2012) im Text Towards Community-Based Open Educational Resources

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 3
Webzugriffe auf dieses Kapitel 64211232213213231213541124111134
20132014201520162017