/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Educational Robotics and Teaching Introductory Programming Within an Interdisciplinary Framework

Anthi Karatrantou, Chris Panagiotakopoulos
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 197 bis 210), 2012   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

For more than two decades, robotics in education has received a great deal of attention from teachers and researchers, and a significant number of methodologies, courses, projects, initiatives and competitions have been developed. Research has shown that Lego Mindstorms (LMs) is a powerful educational kit, suitable for teaching introductory science, technology and programming within an interdisciplinary framework. On the other hand, computer programming is a difficult process, as beyond the knowledge of the syntax of a programming language, this cognitive work requires several skills. In this paper, three pilot case studies of small groups of junior high school students, students in vocational secondary education and prospective primary teachers are briefly described and the results are discussed. The findings of all three case studies are very promising with regard to the use of LMs in forming an understanding of the basic principles of programming.
Von Anthi Karatrantou, Chris Panagiotakopoulos im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education (2012) im Text Educational Robotics and Teaching Introductory Programming Within an Interdisciplinary Framework

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Marja Kuittinen, Seymour Papert, Jorma Sajaniemi, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
Educational RoboterEducational Roboter, LEGO Mindstorms, LehrerInteacher, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Programmierenprogramming, Roboterrobot
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 10, 4, 6, 12, 11, 14, 16, 6, 24, 6, 17, 3420045344582
1993    Revolution des Lernens (Seymour Papert) 15, 14, 16, 16, 18, 20, 10, 8, 18, 9, 15, 2476163247383
2005Computer Science Education 1/20052, 1, 1, 2, 1, 1, 3, 7, 4, 3, 1, 257262
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2005    An Experiment on Using Roles of Variables in Teaching Introductory Programming (Jorma Sajaniemi, Marja Kuittinen) 3300
2006    Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 4, 5, 3, 3, 2, 5, 4, 1, 6, 3, 3, 853218389

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Educational Robotics and Teaching Introductory Programming Within an Interdisciplinary Framework: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 235 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 5111
Webzugriffe auf dieses Kapitel 61312111312143231321122237124131111228
20132014201520162017