/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Can ICT Reduce Drop-Out Rates Among New Teachers?

A Qualitative Study in Canadian Student Teachers
Thierry Karsenti, Simon Collin
Publikationsdatum:
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 95 bis 108), 2012   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Practical training and professional induction are determinant in the professional development of teachers. In the province of Quebec, Canada, student teachers spend 120 days of their 4-year university program interning in secondary schools to develop their professional skills. They frequently find themselves isolated as they enter the practice, owing to the lack of coaching programs at this crucial juncture. This study proposes to deepen our understanding of the potential benefits of information and communication technologies (ICT) for practical teacher training (internship) and professional induction. More specifically, it aims (1) to identify the difficulties encountered by interning and new teachers; and (2) to better understand how ICT can help them overcome these challenges. Results are presented from two pilot studies conducted in Canada during the internship of student teachers and the professional induction of new teachers.
Von Thierry Karsenti, Simon Collin im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education im Text Can ICT Reduce Drop-Out Rates Among New Teachers? (2012)

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
ICTICT, LehrerInnen-Bildungteacher training

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Can ICT Reduce Drop-Out Rates Among New Teachers? A Qualitative Study in Canadian Student Teachers: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 166 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 21
Webzugriffe auf dieses Kapitel 332213213211121222351121114122
20132014201520162017