/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Supporting Teachers in Orchestrating CSCL Classrooms

Yannis Dimitriadis
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 71 bis 82), 2012   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Teachers face numerous problems in orchestrating technology-enhanced classrooms, especially when dealing with complex pedagogies such as collaborative learning. Designing and putting in practice computer-supported collaborative learning (CSCL) lesson plans requires an extensive knowledge both in pedagogy and technology, which needs to match teachers´ beliefs and goals. This paper and the associated keynote talk deals with enhanced and shared teacher practices, as well as the support that may be provided in order to achieve the goals of effective and sustainable creation and use of CSCL lesson plans or scripts. Some illustrating examples are drawn from the GSIC/EMIC research work in the past decade, as well as other initiatives in the quest for appropriate mediating artifacts that may support the complex lifecycle of CSCL scripts.
Von Yannis Dimitriadis im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education (2012) im Text Supporting Teachers in Orchestrating CSCL Classrooms

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Juan I. Asensio-Perez, Juan I. Asensio-Pérez, Miguel L. Bote-Lorenzo, Larry Cuban, Pierre Dillenbourg, Yannis Dimitriadis, Yannis A. Dimitxiadis, Frank Fischer, Eduardo Gómez-Sanchez, Jörg M. Haake, Davinia Hernández-Leo, Patrick Jermann, Iván M. Jorrín-Abellán, Myint Swe Khine, Paul A. Kirschner, Ingo Kollar, Heinz Mandl, Rob L. Martens, Martin Muehlenbrock, Bartolomé Rubia-Avi, Inés Ruiz-Requies, Issa M. Saleh, A. Soller, Jan-Willem Strijbos, Luis M. Vaquero-Gonzalez, Guillermo Vega-Gorgojo, Eloy D. Villasclaras-Fernández

Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001Euro-CSCL Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Pierre Dillenbourg, A. Eurelings, K. Hakkarainen) 4, 279, 4, 5, 5, 7, 11, 2, 5, 6, 6, 1446110141544
2001   Oversold and Underused (Larry Cuban) 1, 5, 2, 5, 3, 5, 2, 6, 6, 3, 4, 10557101221
2002Three worlds of CSCL (Paul A. Kirschner) 4, 2, 2, 2, 2, 1, 6, 5, 2, 1, 6, 6583961365
2004   What we know about CSCL and implementing it in higher education (Jan-Willem Strijbos, Paul A. Kirschner, Rob L. Martens) 6, 6, 2, 5, 6, 4, 6, 2, 1, 6, 4, 1021110101352
2007   Scripting Computer-Supported Collaborative Learning (Frank Fischer, Ingo Kollar, Heinz Mandl, Jörg M. Haake) 3, 2, 3, 5, 3, 3, 6, 2, 2, 1, 3, 6269161228
2010   New Science of Learning (Myint Swe Khine, Issa M. Saleh) 2, 1, 3, 2, 3, 3, 4, 2, 1, 1, 2, 2492155
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
   COLLAGE (Davinia Hernández-Leo, Eloy D. Villasclaras-Fernández, Juan I. Asensio-Pérez, Yannis Dimitriadis, Iván M. Jorrín-Abellán, Inés Ruiz-Requies, Bartolomé Rubia-Avi) 2, 1, 2, 3, 1, 3, 5, 1, 1, 2, 3, 67116589
2001   From Mirroring to Guiding (Patrick Jermann, A. Soller, Martin Muehlenbrock) 2, 1, 3, 2, 2, 1, 1, 2, 2, 1, 2, 6956378
2002    Over-scripting CSCL (Pierre Dillenbourg) 1, 5, 3, 8, 8, 6, 7, 4, 8, 5, 12, 184633181857
2002   Can we support CSCL? (Paul A. Kirschner) 4, 4, 3, 1, 1, 2, 3, 1, 1, 2, 2, 41274600
2004    GRIDCOLE (Miguel L. Bote-Lorenzo, Luis M. Vaquero-Gonzalez, Guillermo Vega-Gorgojo, Juan I. Asensio-Perez, Eduardo Gómez-Sanchez, Yannis A. Dimitxiadis) 5, 2, 3, 2, 1, 2, 4, 4, 1, 1, 2, 4354303

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Supporting Teachers in Orchestrating CSCL Classrooms: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 303 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 42
Webzugriffe auf dieses Kapitel 42222126411511441331625412331212153222
20132014201520162017