/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Designing for Participation in Educational Video Games

Daniel T. Hickey, Ellen Jameson
Zu finden in: Assessment in Game-Based Learning (Seite 401 bis 430), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Designing for Participation (DFP) is a design model for obtaining diverse learning outcomes in innovative learning environments. It fosters participation in social interaction that ensures individual understanding and overall achievement. DFP emerged from assessment-oriented design studies in several environments, including the Quest Atlantis 3D virtual environment. These refinements focused on an ecological science game called Taiga for grades 4-6. This chapter introduces the five general design principles that make up DFP, along with the more specific design principles that emerged across the Taiga refinement cycles. Specific game features are summarized, along with evidence of the impact of those features in the Taiga design studies.
Von Daniel T. Hickey, Ellen Jameson im Buch Assessment in Game-Based Learning (2012) im Text Designing for Participation in Educational Video Games

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Computerspielecomputer game, game-based learninggame-based learning, Lernenlearning, Spielgame

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Designing for Participation in Educational Video Games: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 872 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 5
Webzugriffe auf dieses Kapitel 31113111252212121431112312
20132014201520162017