/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Innovative Assessment Technologies in Educational Games Designed for Young Students

Benő Csapó, András Lörincz, Gyöngyvér Molnár
Zu finden in: Assessment in Game-Based Learning (Seite 235 bis 254), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Our research has focused on developing an Online Diagnostic Assessment System (ODAS) for the first six grades of primary school. The main aims of the current phase of the ODAS project are (1) to establish a system for assessing the progress of students in several dimensions of cognitive development; (2) to explore the possibilities technology-based assessment offers for a better understanding of students´ cognition, especially reasoning of students with learning difficulties; and (3) to develop methods for compensating the diagnosed developmental deficiencies and for accelerating the development of some specific and general skills. Computer games are considered as one of the best means of interventions fostering the development of basic reasoning skills. The work that forms the empirical basis of this chapter can be characterized by four distinguishing features. (1) Designing games is driven by specific educational purposes. The activities of the games correspond to knowledge and skills identified in the assessment frameworks. (2) The games are designed for young children; therefore, they have to meet several specific requirements. (3) Innovative assessment technologies are explored by logging and analyzing metadata, such as keystrokes, mouse movement, head movement, and facial expressions (captured by web camera). (4) Assessment tools intend to monitor both cognitive (e.g., reasoning, speed carrying out operations) and affective (motivation, interest, boredom, fatigue) processes. The chapter summarizes the theoretical (cognitive psychological, educational and information technological) background of the ODAS project and reports the results of a pilot intervention with some general conclusions for further research.
Von Benő Csapó, András Lörincz, Gyöngyvér Molnár im Buch Assessment in Game-Based Learning (2012) im Text Innovative Assessment Technologies in Educational Games Designed for Young Students

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Computerspielecomputer game, game-based learninggame-based learning, Lernenlearning, Motivationmotivation, Schuleschool

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Kinder, LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Innovative Assessment Technologies in Educational Games Designed for Young Students: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 448 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.