/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Games, Learning, and Assessment

Valerie J. Shute, Fengfeng Ke
Zu finden in: Assessment in Game-Based Learning (Seite 43 bis 58), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Learning in games has historically been assessed indirectly and/or in a post hoc manner. What´s needed instead is real-time assessment and support of learning based on the dynamic needs of players. We need to be able to experimentally determine the degree to which games can support learning, and how and why they achieve this objective. In this chapter we describe an approach to designing and developing evidence-based diagnostic assessments that may be embedded in a game environment. When embedded assessments are so seamlessly woven into the game that they´re virtually invisible, we call this 'stealth assessment.” Embedding assessments within games provides a way to monitor a player´s current level on valued competencies, and then use that information as the basis for support, such as adjusting the difficulty level of challenges or providing a report for the teacher.
Von Valerie J. Shute, Fengfeng Ke im Buch Assessment in Game-Based Learning (2012) im Text Games, Learning, and Assessment

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
game-based learninggame-based learning, Problemlösefähigkeitproblem solving skills

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Games, Learning, and Assessment: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 204 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 21
Webzugriffe auf dieses Kapitel 3321131131211211111211
20132014201520162017