/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Making the Most of One-to-One Computing in Networked Classrooms

William R. Penuel
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

As 1:1 access to computers increases worldwide, it is essential to understand how to make the most of ubiquitous computing access to enhance teaching and learning. Networked classrooms provide new opportunities for enhanced classroom communication and feedback to students and teachers about students´ learning. Key to making the most of these opportunities is well designed tasks that engage students actively with subject-matter learning, facilitated actively by the classroom teacher and augmented through class discussion.
Von William R. Penuel im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Making the Most of One-to-One Computing in Networked Classrooms

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Lernenlearning, One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing, Ubiquitous ComputingUbiquitous Computing

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Making the Most of One-to-One Computing in Networked Classrooms: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 82 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 4
Webzugriffe auf dieses Kapitel 731113112124221241111111114
20132014201520162017