/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Global Partnerships Enhancing Digital and Social Equity

Ian W. Gibson
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter focuses on how teachers and teacher educators can collaborate in ‘doing and living equity´ at the same time as pursuing the local achievement of relevant learning goals. By creating a mental picture of global responsibility in the minds of learners, at the same time as ‘doing equity´ through a collaborative project where global social responsibility is clearly in evidence, global partners reinforce digital and social equity goals. Incorporating global experiences into teacher preparation programs and inspiring teachers to incorporate interactive technology and far placed partners into daily lesson plans becomes part of the long range solution. Senge (2000) suggested that change happened one intentional conversation at a time. The story of the Mukuru Project in the slums of Nairobi, Kenya and the Inaugural Children´s Conference 2006 in Sydney, Australia is one of those intentional conversations.
Von Ian W. Gibson im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Global Partnerships Enhancing Digital and Social Equity

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Global Partnerships Enhancing Digital and Social Equity: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 120 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 3111113142121111111211
20132014201520162017