/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Critical Success Factors in Moving Toward Digital Equity

Joyce Pittman, Robert T. McLaughlin, Bonnie Bracey-Sutton
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The aim of this chapter is to focus on critical success factors for moving education towards digital equity to support learning opportunities worldwide. The limited access and use of Information Technologies (IT) are widely regarded as a global challenge that exclude individuals, schools, educational systems and communities from opportunities to experience powerful learning chances made possible with information technologies. This chapter is focused on understanding the factors that are embedded in successful efforts to move toward digital equity in different contexts. Dimensions for digital equity (Resta & Laferrière, 2008) are used for identifying success factors to foster widespread awareness about the potential value of learning technologies. The chapter discusses several exemplary efforts to help bridge the digital divide and the factors that appear to have contributed to their success. The examples from different parts of the world illustrate how advanced information technologies can enhance teacher effectiveness and learner achievement in culturally and socio-economically diverse contexts.
Von Joyce Pittman, Robert T. McLaughlin, Bonnie Bracey-Sutton im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Critical Success Factors in Moving Toward Digital Equity

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
digital dividedigital divide, Schuleschool

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Critical Success Factors in Moving Toward Digital Equity: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 156 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 3
Webzugriffe auf dieses Kapitel 311111121411111122112111221121
20132014201520162017