/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Technology and Open Learning: The Potential of Open Education Resources for K-12 Education

Neil Butcher, Merridy Wilson-Strydom
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In this chapter, we consider the concept of distance education in relation to open schooling, and then move on to define the concept of open learning. All too often, distance education and open learning are assumed to be synonymous, as evidenced in terms such as ‘open and distance learning´. The concepts of distance education and open learning are distinct and conflating the two has negative consequences for planning in education systems. However, if the meaning of each is properly understood, then it becomes possible to use all of the lessons learned from distance education and the use of ICT in education to create schooling systems that are more intrinsically open and thus better equipped to provide high quality education to learners. We consider how technology can be used to support open learning, with a particular focus on the role that open education resources (OERs) might play in improving quality and reach of education. The chapter ends with a brief example of an OER project supporting K-12 education in South Africa.
Von Neil Butcher, Merridy Wilson-Strydom im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Technology and Open Learning: The Potential of Open Education Resources for K-12 Education

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Technology and Open Learning: The Potential of Open Education Resources for K-12 Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 134 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 4212113111111131111111
20132014201520162017