/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Communities of Practice for Continuing Professional Development in the Twenty-First Century

Chee-Kit Looi, Wei-Ying Lim, Wenli Chen
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

We posit a case for continuing professional development of teachers that prepares them for 21st century skills, competencies and identities as teachers. The construct of Community of Practice (CoP) is relevant and important for thinking about successful teacher learning. Based on the literature, we propose design tenets for supporting and sustaining communities in the 21st century: foregrounding practice, relying on existing social networks, building on strengths of diversity in membership, task practices that require collaboration and peer and leadership mentoring. We further propose technology architectural considerations for the development of an online learning environment that supports the continual professional development of teachers.
Von Chee-Kit Looi, Wei-Ying Lim, Wenli Chen im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Communities of Practice for Continuing Professional Development in the Twenty-First Century

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Communities of Practice for Continuing Professional Development in the Twenty-First Century: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 122 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 3112123312112213111111213
20132014201520162017