/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Models and Practices in Teacher Education Programs for Teaching with and about IT

Anne McDougall
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Teacher education and professional development is critically important for effective use of IT in education. The task is complex as many new learning opportunities are offered in IT rich settings and significant pedagogical change may be needed to exploit the potentials offered by the fast developing learning technologies. The chapter outlines goals and purposes for teacher education programs, and then describes a wide range of models, structures and strategies used in award-bearing courses for pre-service education and professional development in tertiary institutions, and then in less formal programs initiated from outside schools, from within schools and by individual teachers. Evaluation of IT teacher education programs is considered, and an argument made for more research and evaluative work in this area.
Von Anne McDougall im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Models and Practices in Teacher Education Programs for Teaching with and about IT

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Models and Practices in Teacher Education Programs for Teaching with and about IT: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 109 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 32212111113111121
20132014201520162017