/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Factors Affecting Teachers´ Pedagogical Adoption of ICT

Bridget Somekh
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

this chapter uses insights from socio-cultural theory to develop a new analysis of the process of teachers´ pedagogical adoption of ICT. It refutes the common assumption that failure to embed ICT in pedagogy is the result of teachers´ resistance to change, and argues the need for a wider analytic frame that takes into account complex cultural factors and the regulatory frameworks and policies of national education systems. Humans learn to use new tools by, first, attempting to find a ‘fit´ with existing social practices and over time, through experimentation, developing new social practices that take advantage of their affordances. This process is always enabled or constrained by organisational structures, social contexts and established mechanisms of control, such as national curricula and assessment regimes. The chapter provides examples of transformative pedagogies with ICT and draws attention to the common factors which have enabled their success.
Von Bridget Somekh im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Factors Affecting Teachers´ Pedagogical Adoption of ICT

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Factors Affecting Teachers´ Pedagogical Adoption of ICT: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 104 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 311311222121211
20132014201520162017