/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Benchmarks for Teacher Education Programs in the Pedagogical Use of ICT

Paul A. Kirschner, Theo Wubbels, Mieke Brekelmans
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter presents nine benchmarks for teacher education programs on the pedagogical use of information and communication technology for both pre-service and in-service teacher education and training based upon a review of the literature on effective teacher education and an analysis of international exemplary teacher education programs. Four benchmarks relate to the competence of the teacher at the individual level and include personal ICT competencies, the use of ICT as mind tools in professional practice, knowledge of and experience with social aspects of ICT use in education and the use of ICT in teaching. The other relate to program design and teacher-education pedagogy. Effective programs should involve institutional and workplace learning, foster development of communities of practice, and use learning environments that are rich in ICT, open and flexible. Effective teacher-education pedagogy integrates ICT in structured, experiential learning, embedded in different content domains in the teacher education program rather than as a separate component.
Von Paul A. Kirschner, Theo Wubbels, Mieke Brekelmans im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Benchmarks for Teacher Education Programs in the Pedagogical Use of ICT

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Benchmarks for Teacher Education Programs in the Pedagogical Use of ICT: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 106 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 4211122214111111121311121
20132014201520162017