/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Online Learning Communities in K-12 Settings

Seng Chee Tan, Lay Hoon Seah, Jennifer Yeo, David Hung
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This review aims to clarify the concept and boundary of research on online learning communities, identify the major trends of research, and suggest pertinent issues for future research. Four online learning communities, namely, Knowledge Building communities, Quest Atlantis, Virtual Math Team, and Web-based Inquiry Science Environment were reviewed. We compare and contrast the design principles and characteristics of these learning environments along cognitive, social, and technological dimensions. Potential implementation and research issues were discussed, including the contradictions with traditional school cultures and practices, the issues of authenticity versus simulation approach in schools, the cognitive and socio-emotional outcomes of online learning communities, and the possibilities and impact of advances in technologies.
Von Seng Chee Tan, Lay Hoon Seah, Jennifer Yeo, David Hung im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Online Learning Communities in K-12 Settings

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Lernenlearning, Problemlösefähigkeitproblem solving skills

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Online Learning Communities in K-12 Settings: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 144 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 21
Webzugriffe auf dieses Kapitel 4311141141212312112212211
20132014201520162017