/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

ICT Supporting the Learning Process: The Premise, Reality, and Promise

Kwok-Wing Lai
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

With the advent of information and communication technology (ICT) in the classroom how, and under what conditions, it can be successfully adopted to further enhance a student-cantered learning process in schools has become a key concern in educational research. This chapter provides a general overview of how ICT has been used to support learning, within the context of the changing conceptions of learning. A range of promising and effective applications and tools are described to provide examples of the different ways technology can be embedded in learning environments underpinned by learning principles drawn from learning sciences research. This chapter also provides a background for the discussion of the five specific areas of ICT supporting the learning process included in this section of the Handbook.
Von Kwok-Wing Lai im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text ICT Supporting the Learning Process: The Premise, Reality, and Promise

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW ICT Supporting the Learning Process: The Premise, Reality, and Promise: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 122 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 53
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 321321211112511111112
20132014201520162017