/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Information Technology Tools for Curriculum Development

Susan McKenney, Nienke Nieveen, Allard Strijker
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The widespread introduction and use of computers in the workplace began in the early 1990s. Since then, computer-based tools have been developed to support a myriad of task types, including the complex process of curriculum development. This chapter begins by briefly introducing two concepts that are bound together in the notion of computer supported curriculum development: the complexity of curriculum development tasks and the possibilities to support performance of such complex tasks. The chapter then focuses on three main types of information technology support tools for this domain: Electronic Performance Support Systems, Knowledge Management Systems, and Repositories. Characteristics of these tool types are described in general terms, and then demonstrated through an example. This chapter concludes with future directions for computer supported curriculum development.
Von Susan McKenney, Nienke Nieveen, Allard Strijker im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Information Technology Tools for Curriculum Development

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Curriculum / Lehrplancurriculum, Informationstechnikinformation technology, Wissensmanagementknowledge management

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Information Technology Tools for Curriculum Development: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 2147 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 5
Webzugriffe auf dieses Kapitel 321312131122221134111212112211
20132014201520162017