/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Changing Assessment Practices and the Role of IT

Ola Erstad
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

It is often argued that changes in curriculum have implications for assessment and vice versa. IT can be used to enhance existing (standardized) testing practices by making tests more adaptive to serve diverse needs. In addition the use of information technology in the curriculum often aims to contribute to the mastery of complex cognitive skills, which cannot be determined by means of simple, standardized tests alone. IT offers a range of new possibilities for assessment, such as the use of multimodal representations, digital portfolios and simulations. In addition IT is also a new knowledge domain in itself that needs to be assessed. This chapter will synthesize research on the potential of IT to change assessment practices as well as examine the consequences of increasing use of IT in the curriculum for the assessment of student learning.
Von Ola Erstad im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Changing Assessment Practices and the Role of IT

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Problemlösefähigkeitproblem solving skills

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Changing Assessment Practices and the Role of IT: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 111 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 11
Webzugriffe auf dieses Kapitel 31221311111131111
20132014201520162017