/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Innovative Pedagogical Practices Using Technology: The Curriculum Perspective

Rafi Nachmias, David Mioduser, Alona Forkosh-Baruch
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Information and communication technologies (ICT) have affected our lives for over half a century. Yet, the school´s curriculum is still perceived as traditional in its structure and implementation. Attempts to assimilate ICT into schools´ curricula are frequently supported by policymakers. However, significant change in content, teaching and learning processes and assessment methods can actually be detected mainly in focal innovative initiatives within schools. This chapter analyzes case studies of innovative IT-supported pedagogical practices from 28 countries. The analysis refers to conditions required for fostering ICT implementation in the curriculum, with regards to new demands for teaching and learning. This suggests analysis of ICT-related curricular issues in separate subject areas, as well as in integrated subject domains. Further, we discuss desired changes in existing curricula, which may lead to innovative ICT implementation within schools.
Von Rafi Nachmias, David Mioduser, Alona Forkosh-Baruch im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Innovative Pedagogical Practices Using Technology: The Curriculum Perspective

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Innovative Pedagogical Practices Using Technology: The Curriculum Perspective: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 123 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 2
Webzugriffe auf dieses Kapitel 32762132211311113221212111111
20132014201520162017