/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Traditional and Emerging IT Applications for Learning

J. Enrique Hinostroza, Christian Labbé, Leonardo López, Hans Iost
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter examines current research about traditional and emerging Information Technology (IT) applications for learning. In order to do this we first present a general background of the introduction of IT in education. After that we discuss the range of possible impacts of IT on students. The third section of this chapter deals with the complexity of selection and design of IT applications for learning. We focus on context related variables, the pedagogical approach in use, the instructional instances in which IT will be used and the variety of technology. In the next section we will discuss trends regarding emerging technologies that are being explored to expand learning opportunities, create new learning scenarios in schools and improve the teaching and learning process. Finally, the paper concludes with discussing possible pathways for research on the use of IT for teaching and learning.
Von J. Enrique Hinostroza, Christian Labbé, Leonardo López, Hans Iost im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Traditional and Emerging IT Applications for Learning

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Informationstechnikinformation technology

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Traditional and Emerging IT Applications for Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 117 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 2
Webzugriffe auf dieses Kapitel 321121132111111113111211
20132014201520162017